Vše

Akustika divadla v Gdaňsku


Foto Rafał Malko
Text Roman Rusz, 29.8.2024
Foto Rafał Malko, Matteo Piazza
13 vidělo         0 se líbí




Z pohledu akustiky není půdorys divadelního sálu úplně typický, nicméně vše dává smysl a je patrné, že akustik byl již ve fázi projektu obeznámen se všemi detaily prostoru. Při akustickém návrhu kulturního sálu není důležitá pouze volba materiálu, ale také kapacita, účel, ke kterému je sál určen, nebo bude-li umění amplifikováno pomocí audiotechniky, či nikoli. U návrhu gdaňského divadla (GTS) byly všechny tyto aspekty zjevně brány v potaz. Tím, že je divadelní sál využíván jak pro divadelní představení, tak pro hudební produkci (amplifikovanou i neamplifikovanou), musela být akustika sálu navržena tak, aby si divák užil představení každého druhu.


Půdorysy pravidelných tvarů (především čtvercové a obdélníkové) jsou velice náchylné ke vzniku rezonancí (módů). V souvislosti s tvarem a rozměry sálu GTS se první a nejsilnější rezonance nachází pod hodnotou 10 Hz, tedy mimo slyšitelný rozsah lidského sluchu. První rezonance jsou zpravidla axiálního typu, zvuk se odráží mezi protilehlými stěnami a dochází k



PRÉMIOVÝ ČLÁNEK

Chcete číst dál?



Přihlaste se, zaregistrujte nebo se staňte našimi předplatiteli a zařaďte se do exkluzivního klubu fanoušků architektury.




Přidat se k předplatitelůmPřihlásit seZískat přístup




FacebookSdílet
Líbil se vám článek? Nemusíte dávat like, dejte nám
o tom vědět kliknutím na ikonku srdce.



Podobné články







< zpět na přehled článků