Vše

JAP na Designbloku zval do říše divů


Text JAP FUTURE, 31.10.2024
Foto Kristina Hrabětová
37 vidělo         3 se líbí




„Všechno k tomu už nějakou dobu směřovalo,“ glosuje premiérovou účast prosperující české firmy JAP FUTURE na Designbloku její většinový spoluvlastník a jednatel Petr Paksi.


Prozradíte nám, jaké důvody přiměly úspěšnou českou firmu k premiérové účasti na přehlídce Designblok 2024?
Historie společnosti se datuje od roku 1992. V počátečním období se firma opírala o produkci půdních schodů, schodišť a stavebních pouzder pro zasouvací dveře. Ve výrobě kovových půdních schodů je na třetím místě na světě a na stejné pozici je v evropském měřítku i ve výrobě stavebních pouzder. Postupem času jsme se vedle těchto produktů začali čím dál více orientovat na intenzivní prvky bydlení a dnes je JAP FUTURE významným výrobcem designových interiérových dveří řady IDEA DOOR a MASTER, a to v otočném i posuvném provedení. S výrobou dveří úzce souvisí i výroba skrytých zárubní, posuvných systémů a obkladového systému EFEKTA. Tím výčtem chci naznačit, že máme co nabídnout bytovým architektům a designérům.



Prezentace firmy JAP FUTURE na Designbloku


Orientace na produkty pro prémiové bydlení byla jediným důvodem vaší účasti na prestižní designové přehlídce?
Značka JAP má za sebou určitý vývoj. Do budoucna se chceme profilovat nejen jako úspěšný výrobce, ale i jako kreativní tvůrce s jasnou vizí a přinášet interiérová řešení, která si lidé okamžitě zamilují. Chceme, aby naše produkty kombinovaly rozum i vášeň, kterou do své práce vkládáme, aby byly ergonomické, funkční, měly dlouhou životnosti a nadčasový design. Veškerá výroba probíhá v České republice stejně jako náš vývoj, na němž vždy spolupracujeme s předními designéry, a reagujeme tak na výzvy a potřeby přímo z trhu. A Designblok je hlavně o kreativitě.


Je pravda, že expozice JAP na Designbloku s kreativitou výrazně korelovala a vzbuzovala zájem… Jak se rodila koncepce veletržního stánku?
V momentě, kdy jsme se pro účast na letošním Designbloku rozhodli, bylo jasné, že jde o velkou výzvu a nesmíme udělat chybu v tom, že bychom zamířili ke kováříčkovi, a ne rovnou ke kováři. Koncepci jako takovou pro nás připravilo architektonické studio Vrtiška & Žák. Přesně trefili poselství, které jsme odborníkům i laické veřejnosti chtěli předat. Vnímali značku JAP jako výrobce luxusních dveří, jenž umí na přání zákazníka pracovat s různými povrchy vnějšího opláštění. V prezentaci možného povrchu dveří se šlo do extrémní roviny a nastínění nekonečné škály možností. Vznikl kontrast mezi dvěma světy – luxusně zpracované standardní řešení na jedné straně a svět fantazie na straně druhé, a to díky nečekanému materiálovému protikladu danému měkkostí, „chlupatostí“ a hravostí. Prostě svět za hranou konvenčního myšlení běžně uvažujícího člověka.





Přijal jste navrhované řešení expozice z dílny architektonického studia Vrtiška & Žák okamžitě za své?
Je pravda, že po prezentaci návrhu expozice jsem zažil pár bezesných nocí, ale nakonec jsem – stejně jako ostatní z vedení firmy – dal tvůrcům za pravdu a ocenil jejich originální přístup. Bylo nutné, aby instalace rezonovala u všech návštěvníků přehlídky, byla dobře zapamatovatelná, dostatečně úderná, mladistvě hravá a hlavně fotogenická. Jak jsem již uvedl, Designblok je přehlídka kreativity a naše expozice toto kritérium zcela určitě splnila a představila JAP jako silnou značku, která se v konkurenčním prostředí výrazně zviditelnila.


Nelitoval jste, že firma mohla na Designbloku ze svého širokého produktového portfolia představit jen dveře MASTER?
Z tohoto úhlu pohledu bych mohl nějakou slzičku zatlačit, protože máme opravdu široké produktové portfolio, aktuálně obohacené o novinku v podobě dveří DIVA. Na druhou stranu jsou dveře MASTER naší vlajkovou lodí. Navíc parametry, kterými disponují, jen tak něco na trhu nepřekoná. Pochlubím se alespoň jedním z nich, a to výškou. Dveře MASTER a k nim skryté zárubně vyrobíme v jakékoli výšce – na milimetry – bez příplatku až do maxima, což je 3 700 milimetrů. Jsem si jist, že dveře MASTER výborně reprezentovaly naše klíčové hodnoty, na nichž stavíme: vysoce kvalitní materiály, precizní zpracování, originální design a dnes i důraz na ekologii a udržitelnost.








JAP FUTURE
www.japcz.cz






FacebookSdílet
Líbil se vám článek? Nemusíte dávat like, dejte nám
o tom vědět kliknutím na ikonku srdce.



Podobné články







< zpět na přehled článků