Vše

Navrhovat sezení znamená být neustále v pohybu


Pohovka PLUS PRIVACY
Připravila Kristýna Brožová, 5.11.2024
Foto archiv firmy
513 vidělo         16 se líbí




Společnost Antares vyrábí židle přes třicet let. Za tu dobu se výrazně proměnil nejen trh, ale i sama firma. „Svět je stále v pohybu a musíme s ním udržet krok,“ říká Ludovico Cosmi, syn zakladatele společnosti, kterého vystřídal na postu obchodního ředitele a rodinný podnik v současnosti provází rebrandingem spojeným s obměnou sortimentu.


V roce 1992 jste začínali jako obchodní společnost se zaměřením na kancelářský sedací nábytek. O rok později jste židle začali sami vyrábět. Co vás k tomuto kroku vedlo?


Byla to přirozená reakce na měnící se trh i konkrétní požadavky a potřeby našich klientů, kteří začali chtít víc než jen standardizované produkty.


Říká se, že každý designér by měl začít návrhem židle. V čem je specifické navrhovat židle do kanceláří?


Nejsem sice designér ani architekt, ale sám vidím, že navrhnout židli, která je svým způsobem jednoduchá, není vůbec snadné. Jak udělat něco jednoduchého jinak než ostatní? Navíc je přitom potřeba zohledňovat neustále se měnící evropské předpisy. Loni nám změna norem značně zkomplikovala situaci, protože k ní došlo ve chvíli, kdy jsme měli projekt z poloviny hotový. Museli jsme se tak vrátit o několik kroků zpět a zjistit, co ještě můžeme zachránit. I trendy se neustále proměňují. Jeden rok jsou populární zaoblené křivky, další rok je poptávka po rovných liniích. Svět je stále v pohybu a musíme s ním udržet krok.



Ludovico Cosmi


Co dalšího – vedle měnících se trendů – ovlivnilo fungování vaší firmy?


Zmínil bych dvě zásadní události. Tou první byla celosvětová ekonomická krize v roce 2008. Nejenže jí podlehla řada firem – a upřímně řečeno ani nám se v té době nedařilo dvakrát nejlépe –, ale také s ní přišly neuvěřitelně levné produkty z Číny.


Druhá změna nastala s pandemií covidu. Na začátku jsme jako mnohé další společnosti vyráběli roušky, abychom pomohli, a snažili jsme se zorientovat v nastalém chaosu. Lidé pak začali pracovat z domova a spousta velkých firem přestala zřizovat nové kanceláře, čímž se proměnil i prodejní sortiment. Po počátečním boomu, kdy si lidé kupovali židle domů, se prodej židlí na kolečkách znatelně snížil. Nyní si všímáme, že je zájem o estetičtější, designové židle na úkor ergonomie. To je svým způsobem paradoxní – v kanceláři chtějí lidé židle ergonomicky tvarované, kdežto doma, kde sedí stejně dlouho, dávají před funkčností přednost designu.


Ve spolupráci s evropskými architekty a designéry vyvíjíte vlastní produkty. Které jsou vaše nejúspěšnější?


Od té doby, co jsme začali usilovně pracovat na naší nové řadě produktů, byla nejúspěšnější naše pohovka, které říkáme PLUS. Tu jsme navrhli ve spolupráci se Stefanem Bettiem, což je ve světě nábytku velmi uznávaný italský designér. Tato pohovka nebyla ještě ani dokončena a už se nám podařilo získat několik velkých zakázek v Izraeli. Letos ji oficiálně představíme na výstavě Orgatec v Kolíně nad Rýnem s mnoha dalšími produkty, na kterých jsme pracovali v posledních dvou letech.


Jak se vám daří přizpůsobovat váš sortiment potřebám různých typů kancelářských prostor?


Různé kancelářské prostory si žádají různé přístupy. Našim klientům se snažíme poskytovat komplexní řešení pro všechny typy kanceláří – od těch klasických přes čekárny a konferenční místnosti až po vysoce specializované pracovní prostory, jako jsou třeba ESD pracoviště (prostor navržený tak, aby minimalizoval riziko vzniku elektrostatického výboje, který by mohl poškodit citlivé elektronické součástky, pozn. red.). Také se specializujeme na zdravotnický nábytek.


V jakém typu kancelářského sezení vidíte momentálně největší potenciál?


V poslední době se snažíme soustřeďovat na takzvaný soft seating. Tento typ sezení vyžaduje specializovanou výrobu, a proto odolává čínské produkci, která našemu lokálnímu výrobku nemůže konkurovat.



Kancelářská židle KONA LOW


Vedle České republiky působíte také na zahraničních trzích, jako jsou Slovensko, Rumunsko, Bulharsko, Maďarsko, Srbsko, ale také Maroko a Ghana. V čem je Afrika oproti Evropě specifická? Mají tamní zákazníci jiné preference?


Naše nejnovější pobočky jsou právě ty v Africe. Člověk si musí uvědomit, že tam s evropskou mentalitou neuspěje. Proto tam máme místní kolegy, kteří se o tento trh starají. Typickým tamním zvykem je smlouvání o ceně – ta se nastaví výrazně vyšší a poté se smlouvá na nižší částku. Také život je v Africe mnohem méně hektický, lidé mají na všechno spoustu času. Přišel za námi například klient, že potřebuje židle co nejdříve, a objednávku si udělal až po roce a půl… Co se týká preferencí, mají tamní zákazníci v oblibě produkty převážně černé a hnědé barvy. Což je paradox, protože v showroomu je přilákají barevné produkty, které si ale nakonec objednají právě v hnědé nebo černé.


Připravujete v současné době nějaké novinky?


Na novinkách pracujeme neustále. Máme několik nových gaučů a pracujeme na několika sedačkách z polyuretanu. Také teď vyvíjíme vlastní židli na kolečkách, kterou chceme vyrábět tady v Evropě.


Antares
www.antares.cz






FacebookSdílet
Líbil se vám článek? Nemusíte dávat like, dejte nám
o tom vědět kliknutím na ikonku srdce.



Podobné články







< zpět na přehled článků